V okviru projekta Erasmus+ KA122-SCH »V učenju je moč: Aktivni na poti do novega znanja in dobrega počutja« sta se profesorici Bernarda Vrečko in Simona Rejec Merkač udeležili senčenja na delovnem mestu, ki je potekalo med 24. in 28. februarjem 2025 na Goethe-gimnaziji v Bensheimu v Nemčiji.
Cilji mobilnosti so bili primerjati šolske sisteme Slovenije in Nemčije, prepoznati podobnosti in razlike ter pridobiti vpogled v organizacijo pouka, v uporabo IKT in v metode poučevanja maternega in tujega jezika, hkrati pa razmisliti o prenosu dobrih praks v svoje okolje in uporabi teh pri svojem delu.
Profesorici sta pridobili dragocene vpoglede v organizacijo in vodenje šole, vključno s strategijami za spodbujanje demokratičnega in aktivnega udejstvovanja učiteljev in dijakov. Posebej zanimiva so bila spoznanja o podpori dijakom z manj priložnostmi in posebnih potreb, uporabi IKT pri pouku ter inovativnih metodah poučevanja jezikov. Ugotavljali sta, kako in v katerih fazah učnega procesa se uporabljajo sodobna učna orodja ter kakšne novosti bi lahko prenesli v domače učne prakse.
Na področju pouka jezikov sta profesorici spremljali metode, pripomočke in oblike poučevanja, pri čemer je bil poseben poudarek na komunikaciji med učitelji in dijaki ter na vzdušju v razredu. Pridobljena so bila dragocena spoznanja o motivaciji dijakov in primerih dobrih praks.
Mobilnost je prav tako omogočila vpogled v mednarodno sodelovanje šole gostiteljice ter pristope k trajnostnemu razvoju in zelenemu ravnanju. Profesorici sta opazovali, kako šola implementira zelene strategije ter kako bi lahko tovrstne prakse prenesli v domače okolje.
S pridobljenimi izkušnjami bosta profesorici nadgradila svojo pedagoško prakso, še bolj usmerjeno v digitalne in inovativne pristope k poučevanju. Znanja in dobre prakse, ki sta jih pridobili v Bensheimu, bodo prispevala k izboljšanju kakovosti pouka in mednarodnega sodelovanja šole. Hkrati pa je obisk gostiteljske šole služil tudi kot izhodišče za vzpostavitev dolgoročnega sodelovanja, kjer bomo poskušali skupaj razvijati in implementirati različne izobraževalne aktivnosti ter mednarodne projekte. Načrtovanje stalnega partnerstva bi šolama omogočilo, da izkoristita sinergijo svojih znanj in izkušenj, dijakom in učiteljem pa bogato izobraževalno izmenjavo in rast.
Nekaj svojih izkušenj sta že delili v začetku marca s svojimi kolegicami iz aktiva nemščine in španščine, nekaj z vsemi kolegi iz kolektiva na marčevski konferenci učiteljskega zbora Gimnazije Ravne v zbornici šole. Zagotovo pa jih še bosta.
Zapisali:
Simona Rejec Merkač in Bernarda Vrečko













